Jumaat, 10 Oktober 2008

Kenyataan Media: Majlis Hari Raya dan Jamuan Amal PUK

Persatuan Ulama Kedah memanjat sepenuh kesyukuran kepada Ilahi dan sekalung penghargaan kepada semua pihak yang terlibat dalam menjayakan program Majlis Hari raya dan jamuan amal terutamanya kepada Kerajaan Negeri Kedah yang telah membenarkan PUK menggunakan Dewan Sri Mentaloon di kediaman rasmi Menteri Besar sebagai tempat perhimpunan. Penghargaan juga kepada YB Ir. Hj. Amiruddin Hamzah yang mewakili YAB. Menteri Besar dalam perasmian majlis. Moga Allah memberkatinya dan mengangkat darjatnya di dunia dan di akhirat. PUK juga mendoakan agar YAB. Menteri Besar dikurniakan Allah kesembuhan yang segera dan kekuatan dariNya untuk terus mentadbir Negeri Kedah ke arah kesejahteraan rakyat seluruhnya.

Seterusnya PUK mengucapkan setinggi-tinggi penghargaan kepada semua penyumbang sama ada institusi kerajaan seperti PKNK atau syarikat swasta dan individu yang telah bermurah hati untuk merealisasikan impian tertegaknya Wisma Ulama. Moga Allah jua yang menerima ibadah infaq fisabilillah ini dan memasukkannya di dalam timbangan amal soleh di hari perhitungan kelak. Moga Institusi ulama terus utuh dengan sumbangan ini dan lebih gigih dalam gerak kerjanya insya Allah.

Jumlah yang berjaya dikumpul sehingga majlis semalam adalah RM120, 000 dan dijangkakan akan bertambah kepada RM 270, 000 selepas majlis ini. Jazallahu khairal jaza'.