Selasa, 1 Jun 2010

Kenyataan Media: Serangan Ke Atas Rombongan Bantuan Ke Palestin

Segala pujian bagi Allah yang mengangkat langit tanpa tiang dan menghampar bumi luas terbentang, selawat dan salam kepada junjungan, pembawa rahmat ke seluruh alam, kepada keluarganya, para sahabat yang berjanji setia,para pejuang pewaris mereka hinggalah kepenghujung dunia.

PUK ingin merakamkan penghormatan tinggi kepada saudara-saudara kita yang menyertai rombongan bantuan kemanusiaan ke Gazzah dan inisiatif semua NGO yang menjadikan al-Aqsa sebagai tempat tumpahnya suara hati mereka. Walaupun kafilah ini dihalang tetapi saudara-saudara telah melaksanakan wasiat junjungan besar nabi Muhammad saw. yang sangat sangat berharap agar umat Islam berusaha menjejaki tempat isra’nya itu.
Marilah kita yakin bahawa amal salih dan niat ikhlas mereka telah diterima oleh Allah swt. Sehingga diangkat sebahagian daripada mereka sebagai syuhada’. Kalungan tahniah kepada shuhada ummah ini dan kepada mereka yang cedera, moga Allah memberi kesembuhan yang segera dan pembebasan daripada penjara yahudi laknatullah. Sesungguhnya umat ini sedang menanti kepulangan mereka.

Adapun mereka yang gugur, gugurnya adalah di jalan Allah, di pinggiran Baitul Maqdis. Gugurnya di lautan adalah dua kali ganda kemuliaannya di sisi Allah, daripada gugur syahid di daratan, kerana menghadapi ketakutan di lautan luas dan kegelapannya adalah berganda berbanding di daratan. Kemuliaan menjadi shuhada adalah idaman hati setiap orang yang beriman. Ya Allah, hidupkanlah kami sebagai umat yang mulia dan matikanlah kami sebagai syuhada’. Adapun orang yang beranggapan, mati bertarung tanpa senjata adalah satu sesalan. Mereka hendaklah melihat hakikat bahawa iman di dada mukmin menjadikan mereka gagah walaupun dengan dengan tulang empat kerat. Sementara mereka yang lengkap bersenjata tetapi tiada iman di dada hanya terkebil-kebil matanya tanpa suara.

Peristiwa ini menyerlahkan sifat yahudi-pembunuh nabi-nabi dan rasul-rasul itu- yang ganas tidak berperi kemanusiaan dan hauskan darah, Mereka melanggar semua garis merah undang-undang dan nilai kemanusiaan. Justeru itu tidak menghairankan jika bukan sahaja manusia, malah batu dan pokok juga menunjukkan kebencian yang meluap-luap terhadap bangsa yahudi, sehingga mereka memberitahu di mana sahaja yahudi bersembunyi sepertimana tertera di dalam janji sahih dari Rasulullah saw.
Peristiwa ini seharusnya menjadi pengajaran berguna kepada sesiapa sahaja yang mahu menjalin hubungan dengan yahudi- suatu bangsa yang tidak dapat dipercayai samasekali. Jika eropah yang banyak berjasa kepada yahudi lebih-lebih lagi dalam isu Palestin, tetapi jasa itu tidak menjadi penghalang untuk Yahudi membunuh warganya walaupun ia bersatus ahli parlimen.

Peristiwa ini menambahkan lagi keyakinan kepada umat Islam bahawa mereka tiada pilihan kedua. Mereka telah mencuba berbagai pendekatan dan akhirnya tiada pilihan yang dapat difahami oleh yahudi melainkan bahasa kekuatan. Golongan yang menyalahkan umat Islam kerana bertindak menentang yahudi seharusnya mendapat pelajaran daripada peristiwa ini. Menuduh umat Islam sebagai pengganas untuk mendapat perhatian dan restu yahudi adalah satu kesilapan besar. Melaksanakan agenda yahudi dengan harapan yahudi akan memberi keamanan, adalah satu fatamorgana. Yahudi tidak redha selama-lamanya kepada Islam dan umatnya.

Pembunuhan ini adalah penghinaan kepada Negara-negara Islam seluruhnya, Israel menganggap pemimpin Negara Islam seperti pengemis yang tak punya maruah dan anjing yang boleh diludah. Adakah Israel mempunyai sedikit rasa hormat kepada 40 Negara yang diwakili oleh flotilla ini?

Mesir dan Saudi adalah dua Negara Islam yang besar dan mampu menurunkan keegoan Israel Jika mereka mahu melakukannya. Tetapi mereka memilih untuk mengabdikan diri seperti himar kepada Israel. Adapun Malaysia hanyalah sebuah Negara kecil yang tidak dapat berbuat apa-apa, memadailah jika ia sanggup menamatkan kontrak Apco.